מכחיש שואה? נשיא איראן: "יש סימנים שזה קרה, צריך לחקור"

שלמה ריזל No Comments on מכחיש שואה? נשיא איראן: "יש סימנים שזה קרה, צריך לחקור"

בראיון לשישים דקות ברשת CBS סירב ראיסי לומר שהשואה אכן התרחשה. בתשובה לשאלת המראיין אם הוא מאמין שהשואה קרתה, השיב ראיסי: "יש כמה סימנים שזה קרה. אם כן, צריכים לאפשר את החקירה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התליין מטהרן: נשיא איראן, איברהים ראיסי, מכחיש את השואה בכלי תקשורת אמריקני רשמי. בראיון לשישים דקות ברשת סי בי אס סירב ראיסי לומר שהשואה אכן התרחשה. בתשובה לשאלת המראיין אם הוא מאמין שהשואה קרתה, השיב ראיסי: "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי חוקרים והיסטוריונים. יש כמה סימנים שזה קרה. אם כן, הם צריכים לאפשר את החקירה".

ראש הממשלה, יאיר לפיד פרסם בתגובה לדבריו תמונות מפורסמות משואת יהודי אירופה, וכתב "כמה סימנים".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג הגיב: "מר ראיסי, על שולחני בירושלים מוצבת תמונה אחת. המספרים מדברים בעד עצמם". בתגובתו הזכיר הנשיא את התמונה אותה הזכיר בנאומו ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, שם אמר: "על שולחן העבודה שלי, בלשכת נשיא מדינת ישראל, ניצבת תמונה אחת ויחידה, שמטלטלת את כל רואיה. גם אותה, מי שראה פעם אחת, לא יוכל לשכוח לעולם. במרכז התמונה – דורה דרייבלט-איזנברג זכרה לברכה, ילידת לודז', מספר אסיר 55374 מבירקנאו אושוויץ; ואיתה – נינתה הקטנה – דניאלה הר צבי. גם כאן – את פניה של האישה אי אפשר לראות. ולא את פני הנינה. הנינה אוחזת ביד סבתה. דגל ישראל נוגע בידיהן".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב: "מזעזע לשמוע את נשיא איראן, הרוצח ראיסי, מכחיש בגלוי את השואה. אני קורא למזכ"ל האו״ם לגנות אותו בחריפות ולמנוע ממנו להפיץ השבוע על במת האו״ם את השנאה והאנטישמיות הבזויה שלו. אסור לתת במה ל״קצב מטהרן״. נאומו יהיה שפל מוסרי נוסף של האו״ם".

יו"ר יד ושם, דני דיין כתב כי: "יש סימנים שהנשיא ראיסי הוא אנטישמי נתעב. הבוקר ייערך ביד ושם אירוע הוקרה לאנשי העדות, הניצולות והניצולים המתארים את קורותיהם לקבוצות בארץ ובעולם. אנשי האמת מול מפיצי השקר".

בתוך כך, ראיסי המריא הבוקר לניו יורק, לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. הוא הצהיר כי אין לו כוונה להיפגש עם גורמי ממשל אמריקנים במסגרת הביקור באו"ם.

ובמקביל, המטה לביטחון לאומי פרסם היום אזהרה על כוונה איראנית לשוב ולנסות לפגוע בישראלים בחו"ל בתקופת חגי תשרי. במל"ל מעריכים כי בתקופה הקרובה איראן תמשיך לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים ברחבי העולם, הן במדינות בקרבת איראן והן במדינות המערב ואירופה.

"התליין מטהרן" – קווים לדמותו ולמסוכנותו של נשיא איראן החדש ראיסי

לא עורר הפתעה: איברהים ראיסי נבחר לנשיא האיראני



0 תגובות